Στην οδική σύνδεση του Πύργου με την Καλαμάτα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, σε χθεσινή του συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο κόκκινο». Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι οι παραχωρησιούχοι είναι υποχρεωμένοι να παραδώσουν τις μελέτες για να κλείσουν οι οδικές συνδέσεις από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα, προκειμένου να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός, σε χρήση παραδίδονται έπειτα από χρόνια ταλαιπωρίας και οικονομικής αιμορραγίας του Δημοσίου τα πέντε μεγάλα έργα στους οδικούς άξονες, με ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα για τα διόδια που θα οδηγήσει στη μείωσή τους
«Τα έργα έχουν πολλές διαστάσεις. Είχαμε απομονωμένη τη μισή Ελλάδα, το τρίτο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, την Πάτρα, αλλά και την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία, την Ηλεία. Έντεκα χρόνια δεν είχαν τελειώσει ούτε τις απαλλοτριώσεις, τις απαραίτητες περιβαλλοντικές εργασίες, τα θέματα στα σημεία που αυτοκινητόδρομος και σιδηρόδρομος τέμνονταν», είπε ο υπουργός.
Το συγκεκριμένο έργο παραδίδεται σε λειτουργική χρήση στο τέλος Μαρτίου, είπε ο κ. Σπίρτζης, που σημαίνει ότι «υπάρχουν δύο σημεία, ένα στο τέλος του δρόμου που δε θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως (ο κόμβος για το Αντίρριο) και ένα σημείο λιγότερο από 500 μ. όπου υπάρχει πρόβλημα και μέχρι θα ολοκληρωθεί το έργο του σιδηροδρόμου θα υπάρχει μία λωρίδα.
Τέλος Φεβρουαρίου δίνεται στην κυκλοφορία όλος ο αυτοκινητόδρομος μέχρι το Ξυλόκαστρο και οι μεγάλες σήραγγες της Παναγοπούλας, παρακάμπτοντας ένα μεγάλο τμήμα του υπάρχοντος αυτοκινητόδρομου όπου συνέβαιναν πάρα πολλά ατυχήματα.
Παραδόθηκε ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο στην Τρίπολη, τη Σπάρτη και την Καλαμάτα και στη συνέχεια ακολουθεί το τμήμα Πάτρα-Πύργος».
Επίσης, «είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να μας παραδώσουν τις μελέτες για να κλείσουν οι οδικές συνδέσεις από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα» για να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Σε άλλο σημείο προσέθεσε ότι, αφενός, η ποιότητα των νέων οδικών δικτύων δε θα έχει καμία σχέση με το παλαιό υφιστάμενο, αλλά και ότι «παντού θα έχουμε εναλλακτικό δίκτυο, είναι υποχρέωση της Πολιτείας, με απαγόρευση χρήσης από τα βαρέα οχήματα ... προκειμένου ένας πολίτης που δεν έχει ή δεν έχει ή δε θέλει να πληρώσει για διόδια και δεν πρόκειται για επαγγελματική χρήση, να μπορεί να μετακινείται με ασφάλεια όπου θέλει».
«Εάν δεν προχωρούσε η διαδικασία κατ' αυτόν τον τρόπο, το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο θα ήταν τεράστιο, καθώς «θα έπρεπε να γυρίσουμε 4 δισ. ευρώ στην Κομισιόν συν τις ρήτρες ή να πάμε σε διαπραγμάτευση ... να δεσμεύσουμε αυτά τα χρήματα που χρειάζονταν για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων από τη νέα προγραμματική περίοδο. Θα είχαμε πολύ λιγότερα μικρομεσαία έργα σε όλη την Ελλάδα, πολύ μικρότερη ανάπτυξη», σημείωσε ο υπουργός.
Όπως διευκρίνισε μάλιστα, «θα χάνονταν πάρα πολλά χρήματα από σπάνιους σήμερα πόρους», καθώς η «νέα προγραμματική περίοδος δεν είναι σαν το ΕΣΠΑ ή προηγούμενες με πλήθος δισεκατομμυρίων».
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Πηγή: tharrosnews.gr
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός, σε χρήση παραδίδονται έπειτα από χρόνια ταλαιπωρίας και οικονομικής αιμορραγίας του Δημοσίου τα πέντε μεγάλα έργα στους οδικούς άξονες, με ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα για τα διόδια που θα οδηγήσει στη μείωσή τους
«Τα έργα έχουν πολλές διαστάσεις. Είχαμε απομονωμένη τη μισή Ελλάδα, το τρίτο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, την Πάτρα, αλλά και την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία, την Ηλεία. Έντεκα χρόνια δεν είχαν τελειώσει ούτε τις απαλλοτριώσεις, τις απαραίτητες περιβαλλοντικές εργασίες, τα θέματα στα σημεία που αυτοκινητόδρομος και σιδηρόδρομος τέμνονταν», είπε ο υπουργός.
Το συγκεκριμένο έργο παραδίδεται σε λειτουργική χρήση στο τέλος Μαρτίου, είπε ο κ. Σπίρτζης, που σημαίνει ότι «υπάρχουν δύο σημεία, ένα στο τέλος του δρόμου που δε θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως (ο κόμβος για το Αντίρριο) και ένα σημείο λιγότερο από 500 μ. όπου υπάρχει πρόβλημα και μέχρι θα ολοκληρωθεί το έργο του σιδηροδρόμου θα υπάρχει μία λωρίδα.
Τέλος Φεβρουαρίου δίνεται στην κυκλοφορία όλος ο αυτοκινητόδρομος μέχρι το Ξυλόκαστρο και οι μεγάλες σήραγγες της Παναγοπούλας, παρακάμπτοντας ένα μεγάλο τμήμα του υπάρχοντος αυτοκινητόδρομου όπου συνέβαιναν πάρα πολλά ατυχήματα.
Παραδόθηκε ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο στην Τρίπολη, τη Σπάρτη και την Καλαμάτα και στη συνέχεια ακολουθεί το τμήμα Πάτρα-Πύργος».
Επίσης, «είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να μας παραδώσουν τις μελέτες για να κλείσουν οι οδικές συνδέσεις από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα» για να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Σε άλλο σημείο προσέθεσε ότι, αφενός, η ποιότητα των νέων οδικών δικτύων δε θα έχει καμία σχέση με το παλαιό υφιστάμενο, αλλά και ότι «παντού θα έχουμε εναλλακτικό δίκτυο, είναι υποχρέωση της Πολιτείας, με απαγόρευση χρήσης από τα βαρέα οχήματα ... προκειμένου ένας πολίτης που δεν έχει ή δεν έχει ή δε θέλει να πληρώσει για διόδια και δεν πρόκειται για επαγγελματική χρήση, να μπορεί να μετακινείται με ασφάλεια όπου θέλει».
«Εάν δεν προχωρούσε η διαδικασία κατ' αυτόν τον τρόπο, το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο θα ήταν τεράστιο, καθώς «θα έπρεπε να γυρίσουμε 4 δισ. ευρώ στην Κομισιόν συν τις ρήτρες ή να πάμε σε διαπραγμάτευση ... να δεσμεύσουμε αυτά τα χρήματα που χρειάζονταν για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων από τη νέα προγραμματική περίοδο. Θα είχαμε πολύ λιγότερα μικρομεσαία έργα σε όλη την Ελλάδα, πολύ μικρότερη ανάπτυξη», σημείωσε ο υπουργός.
Όπως διευκρίνισε μάλιστα, «θα χάνονταν πάρα πολλά χρήματα από σπάνιους σήμερα πόρους», καθώς η «νέα προγραμματική περίοδος δεν είναι σαν το ΕΣΠΑ ή προηγούμενες με πλήθος δισεκατομμυρίων».
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Πηγή: tharrosnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου