Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Μοναχικά τα εγκαίνια λειτουργίας της Μεταλλικής Γέφυρας Τσακώνας

Μοναχική ήταν η χθεσινή παράδοση ενός από τα σημαντικότερα έργα της Πελοποννήσου, αυτό της Μεταλλικής Γέφυρας Τσακώνας. Τα εγκαίνια έγιναν χωρίς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Ωστόσο εκεί ήταν κάποια στελέχη του Υπουργείου, παρουσία των αντιπεριφερειαρχών, Αρκαδίας Βαγγέλη Γιαννακούρα και Μεσσηνίας Ελένης Αλειφέρη,
Ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Κατασκευής Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης Πελοποννήσου και Βορείου Ελλάδος του υπουργείου Υποδομών Ιωάννης Καρνέσης, σε δηλώσεις του κατά την παράδοση της γέφυρας ανέφερε ότι «η γέφυρα της Τσακώνας είναι ένα στολίδι για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας. Ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας, ίσως η σημαντικότερη γέφυρα στην Ελλάδα, μετά τη γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο, που κατασκευάστηκε από Έλληνες τεχνικούς, τόσο στη μελέτη της, όσο και στην κατασκευή της».
«Είμαστε υπερήφανοι, σαν υπουργείο, που το παραδίδουμε» πρόσθεσε ο κ. Καρνέσης και υπογράμμισε πως οι μελέτες κράτησαν αρκετά χρόνια, ήταν και τεχνικά και κατασκευαστικά δύσκολο έργο, αφού υλοποιήθηκε πάνω σε ένα σημείο που είχε συμβεί μία μεγάλη κατολίσθηση που είχε φθάσει τα 6 εκατ. κυβικά μέτρα.
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα που είμαστε πάνω στη γέφυρα της Τσακώνας και ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολη - Καλαμάτα
» υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας. «Η Καλαμάτα, το στολίδι της Πελοποννήσου, σήμερα έρχεται πιο κοντά και στην Τρίπολη και στην Αθήνα και θα παίξει οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Αισθάνομαι υπερηφάνεια γιατί ανήκω στην περιφερειακή αρχή του Πέτρου Τατούλη, που το 2011 έλαβε την απόφαση να χρηματοδοτήσει το έργο, δεσμεύοντας πενήντα εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Χωρίς εκείνη τη χρηματοδότηση δε θα υπήρχε 

σήμερα η γέφυρα» τόνισε.
Επιπλέον σημείωσε πως «το έργο αυτό αποδεικνύει ότι οι Έλληνες μπορούμε όταν θέλουμε και από πλευράς απόφασης και από πλευράς τεχνολογίας, να κατασκευάσουμε εντυπωσιακά έργα» κι ευχαρίστησε τον κ. Καρνέση για όλη την προσπάθεια ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων στην Πελοπόννησο.
Ο Βαγγέλης Γιαννακούρας δήλωσε χαρούμενος γιατί πριν το Πάσχα θα παραδοθεί και το Λεύκτρο - Σπάρτη και η παρακαμπτήριος της Μεγαλόπολης και τόνισε πως «η Πελοπόννησος είναι πλέον μια ανοικτή πόλη. Αποκτά ένα πάρα πολύ καλό και ασφαλές οδικό δίκτυο, που 
θα μας βοηθήσει ώστε να υπάρξει ανάπτυξη».
Η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη σε δηλώσεις της σημείωσε ότι «είναι μία ξεχωριστή μέρα, είναι πολύ μεγάλη η σημασία της παράδοσης αυτού του έργου. Όλοι αναγνωρίζουν πως για χρόνια η Μεσσηνία περίμενε την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα συμβάλει στην ανάπτυξη του τόπου. Η Μεσσηνία αισιοδοξεί αφού με την παράδοση του έργου αυτού κλείνει και ένας κύκλος κακών πρακτικών και στέλνει ένα μήνυμα πως μπορούμε να τα καταφέρουμε».
Αξίζει να αναφερθεί πως επισημάνθηκε ότι η κατολίσθηση είναι ενεργή και για τον λόγο αυτό στο ένα άνοιγμά της η γέφυρα είναι 300 μέτρα, ώστε αν ενεργοποιηθεί η κατολίσθηση, να περάσει από κάτω σαν ένα χωμάτινο ποτάμι και να μην επηρεαστεί, ούτε η γέφυρα, ούτε η ασφάλεια του δρόμου.

Αναφερόμενος στην παράδοση στην κυκλοφορία της γέφυρας της Τσακώνας, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης προέβη στην κάτωθι δήλωση:
Είναι ιδιαίτερη η ικανοποίησή μου γιατί σήμερα παραδόθηκε στην κυκλοφορία η γέφυρα της Τσακώνας, ένα κρίσιμο τμήμα του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, ένα έργο δύσκολο, αλλά και ένα έργο κόσμημα για την Πελοπόννησο και τη χώρα. Πρόκειται για τη 2η μεγαλύτερη τοξωτή γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος και ένα έργο άρτιο, το οποίο κατασκευάστηκε από Ελληνικές εταιρείες και με το οποίο προσφέρεται ήδη τεχνογνωσία σε πανεπιστήμια και εταιρείες του εξωτερικού.
Η Περιφερειακή αρχή έθεσε εξαρχής σε πρώτη προτεραιότητα τη δημιουργία ενός οδικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών και απαίτησε την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Νιώθει ακόμη ιδιαίτερη ικανοποίηση γιατί η συμβολή της ήταν καθοριστική για την ολοκλήρωση του έργου. Συγκεκριμένα, μετά την αδυναμία του Υπουργείου Υποδομών να χρηματοδοτήσει το έργο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου δέσμευσε πόρους ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμά της, με τους οποίους κατέστη εφικτή η ολοκλήρωση της γέφυρας. 
Αυτό αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το πόσο ενδιαφέρεται η Περιφερειακή αρχή για όλα τα έργα που υλοποιούνται στην Πελοπόννησο και το πόσο συνεπής είναι σε αυτή της τη δέσμευση προς τους πολίτες. 
Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι η Πελοπόννησος πλέον αποκτά με τα συνεχή έργα μας ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, ένα δίκτυο το οποίο αποτελεί συγκριτικό μας πλεονέκτημα για την ανάπτυξη των μεταφορών στην Περιφέρειά μας. 
Σε ότι αφορά το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών και το “δήθεν” ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τις “εντατικές και επίμονες προσπάθειες, αλλά και τη μέριμνα της κυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη” θεωρούμε τις δηλώσεις αυτές εντελώς απαράδεκτες, πέρα για πέρα αναληθείς και έκφραση της χειρότερης 
και πιο επικίνδυνης μορφής λαϊκισμού.
Αντί για αυτό, καλό θα ήταν να μας ενημερώσει ο κ. Σπίρτζης και οι Κυβερνητικοί εκπρόσωποι γιατί, ενώ είχαν ενημερώσει τους πολίτες για την παρουσία τους στην παράδοση του έργου, κρύφτηκαν και δεν τολμούν να τους κοιτάξουν στα μάτια;

Πηγή: ypodomes.com, sigmalive.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου