Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012

Βράβευση της συμπατριώτισσάς μας Κωνσταντίνας Λ. Θεοχάρη

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών

Η Εθνική Μονάδα για το πρόγραμμα Δια βίου Μάθηση-Ι.Κ.Υ, μετά την αξιολόγηση των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης «Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών», ανακοίνωσε ότι ένας από τους τέσσερεις βραβευμένους φορείς είναι το 4o Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής με υπεύθυνη καθηγήτρια και συντονίστρια τη συμπατριώτισσά μας Κωνσταντίνα Λ. Θεοχάρη, η οποία σε συνεργασία με το 6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αγιάσματος Πηγών Καβάλας και τον συνάδερφο της Παναγιώτη Α. Ζαχόπουλο, υλοποίησαν το πρόγραμμα με τίτλο «Μαθαίνω Γερμανικά: Δημιουργώ, συνεργάζομαι, επικοινωνώ».
Τι είναι όμως το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών;
Τo Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών είναι μια διάκριση που απονέμεται σε φορείς που επιτυγχάνουν να αναπτύξουν εργαλεία και να εφαρμόσουν μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να αποτελέσουν καλές πρακτικές και να υιοθετηθούν σε γλωσσικά περιβάλλοντα διαφορετικά από αυτά που αναπτύχθηκαν.
Το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών απευθύνεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης, ανεξάρτητα από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται και με επίκεντρο την προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία γλωσσών.
Είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα της πολυγλωσσίας που αποσκοπεί στην ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών με απώτερο στόχο την συνολική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στον τομέα των γλωσσών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η απονομή των βραβείων έλαβε χώρα την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012 στο Αμφιθέατρο Διοικητηρίου Καβάλας. Τα βραβεία απένειμε ο καθηγητής, κ. Νίκος Δεμερτζής, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και το βραβείο για το 4ο Δημοτικό παρελήφθη από τη συντονίστρια του έργου, κ. Κωνσταντίνα Θεοχάρη.
Σύμφωνα με την ίδια, αποτέλεσμα της υλοποίησης του προγράμματος ήταν ότι «οι μαθητές ανέπτυξαν προοδευτικά την ικανότητα να επικοινωνούν στη γερμανική γλώσσα και εξοικειώθηκαν με διαδικασίες συλλογικής εργασίας και λήψης αποφάσεων, ενώ οξύνθηκε η δημιουργική σκέψη και το κριτικό πνεύμα τους, καθώς δόθηκαν κίνητρα για ανάληψη πρωτοβουλιών».
Κωνσταντίνα Θεοχάρη: «Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναδείχθηκε ως αδήριτη ανάγκη».
Επιπλέον, η κ. Θεοχάρη σημείωσε ότι «τη σχολική χρονιά 2010-2011, η οποία συνέπεσε με το ευρωπαϊκό έτος για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, κληθήκαμε να διδάξουμε την γερμανική γλώσσα σε τμήματα της 5ης και 6ης Δημοτικού με μαθητές διαφόρων εθνικοτήτων, φυλών και κοινωνικών ομάδων με διαφορετικά θρησκεύματα και πολιτιστικές επιρροές». «Με αυτά τα δεδομένα», υπογράμμισε, «η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναδείχθηκε ως αδήριτη ανάγκη, ώστε να προαχθεί η κατανόηση, η αλληλεγγύη και η αρμονική συμβίωση». «Επιλέχθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση», συνέχισε, «επιπρόσθετα προς το κύριο μέλημά μας, δηλαδή στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας, δραστηριότητες που εδράζουν στην δημιουργία, τη συνεργασία και την επικοινωνία, έχοντας ως απώτερο στόχο την αποδοχή του διαφορετικού, την ομαδικότητα και την άμβλυνση του αποκλεισμού και του κοινωνικού διαχωρισμού».

1 σχόλιο:

  1. Κωνσταντίνα τα θερμά μας συγχαρητήρια για τη βράβευσή σου από το Ευρωπαικό Σήμα Γλωσσών!

    Κατερίνα & Δημήτρης Αθανασόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή