Σάββατο 16 Ιουνίου 2018

Και επισήμως σε τροχιά υλοποίησης η ΣΔΙΤ απορριμμάτων Πελοποννήσου

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται πλέον, ύστερα από μία τρικυμιώδη περίοδο 4 ετών η ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, που αποτελεί μάλιστα και τη μεγαλύτερη του είδους της σε ολόκληρη τη χώρα.

Η πολυαναμενόμενη σύμβαση που υπογράφηκε την Πέμπτη 14 Ιουνίου, στην Τρίπολη, μεταξύ της Περιφέρειας, της αναδόχου εταιρείας ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, παρουσία του Υφυπουργού κου Στέργιου Πιτσιόρλα, επισφράγισε το τέλος μιας σειράς περιπετειών ενός περιβαλλοντικού έργου, του οποίου η καθυστέρηση παρέτεινε πολλά περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα στην Πελοπόννησο, λόγω της επί μακρόν προβληματικής διαχείρισης των σκουπιδιών.
Είναι άλλωστε ενδεικτικό ότι η Ελλάδα έχει επιβαρυνθεί συνολικά με 13 εκατ. ευρώ, σε εξαμηνιαία πρόστιμα, από τον Ιούνιο του 2015 μέχρι και σήμερα, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Πλέον η εικόνα σταδιακά βελτιώνεται καθώς υπάρχουν 17 αποκατεστημένοι (αλλά μη ανενεργοί) Χώροι Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ), 2 ΧΑΔΑ ενεργοί και 5 ΧΑΔΑ τους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ανενεργούς αλλά μη αποκατεστημένους.
Εμφανώς ικανοποιημένη με την πρόσφατη εξέλιξη εμφανίστηκε η κα Ντίνα Νικολάκου, Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης-Υποδομών-Δικτύων-Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μιλώντας στο ypodomes: «Για εμάς η υπογραφή αυτής της σύμβασης δεν είναι απλώς η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας. Με την υπογραφή της Πέμπτης λύνεται το μεγαλύτερο και διαχρονικότερο πρόβλημα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ, ότι όταν αναλάβαμε την ευθύνη της Περιφέρειας, η Πελοπόννησος αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα, λόγω των ανεξέλεγκτων χωματερών και της συνακόλουθης επιβολής υψηλών προστίμων».
«Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, ξεκινά αναμφίβολα μία καινούρια μέρα, η Πελοπόννησος αλλάζει σελίδα σε σχέση με την αειφορία ενώ δημιουργούνται προϋποθέσεις υπεραξίας τόσο για το τουριστικό της προϊόν όσο και για την αγροτική της οικονομία. Είναι ένα έργο που προετοιμάζει με τις καλύτερες προοπτικές την Πελοπόννησο του αύριο», πρόσθεσε η Αντιπεριφερειάρχης.
Η κα Νικολάκου υπογράμμισε πως η εν λόγω επένδυση, είναι μία απόδειξη ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει, επισημαίνοντας πως ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε μεσούσης της οικονομικής κρίσης και κατάφερε να εξασφαλίσει κοινοτικούς πόρους 66 εκατ. ευρώ ενώ έχει και την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Σημείωσε πως είναι το πρώτο έργο στην Ελλάδα που σχεδιάστηκε με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, εξηγώντας πως δεν δαπανήθηκε ούτε ευρώ για μελέτες. Αναφερόμενη στην υφιστάμενη κατάσταση σχετικά με τα απορρίμματα, είπε πως 3 νευραλγικές περιοχές της Περιφέρειας (Μάνη, Τρίπολη και Οιχαλία) έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης προκειμένου να καταστεί εφικτή η διαχείρισή των σκουπιδιών, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για το κόστος, συμπληρώνοντας σε αυτή τη βάση, ότι το αργότερο σε 10 μήνες η ανάδοχος εταιρεία θα αναλάβει και την προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων, δίνοντας λύση σε ολόκληρη την Περιφέρεια, ήδη πριν την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων μονάδων.
Το έργο
Πρόκειται για το τέταρτο ΣΔΙΤ απορριμμάτων που ξεκινά, μετά από αυτά της Δυτικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Ηπείρου και των Σερρών, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε 168 εκατ. ευρώ και την ετήσια δυναμικότητα της Μονάδας, σε 200.000 τόνους.
Η κατασκευαστική περίοδος προβλέπεται να διαρκέσει 24 μήνες και η περίοδος λειτουργίας, 27 έτη. Στη διάρκεια της περιόδου κατασκευής πρόκειται να δημιουργηθούν 600 θέσεις εργασίας, ενώ στην περίοδο λειτουργίας υπολογίζονται σε 200 μόνιμες θέσεις, χωρίς να συνυπολογίζονται οι έμμεσες θέσεις απασχόλησης στους τομείς των μεταφορών, της εμπορίας και της διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 3 μονάδων επεξεργασίας (με ΧΥΤΥ) στις τοποθεσίες Παλιοχούνη Αρκαδίας (Δήμος Τρίπολης), Σκάλα Λακωνίας (Δήμος Ευρώτα) και Καλλιρόη Μεσσηνίας (Δήμος Οιχαλίας) καθώς και 2 Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) σε Νέα Κίο (Αργολίδα) και Σπαθοβούνι (Κορινθία), με την επιφύλαξη δημιουργίας περισσότερων σταθμών μελλοντικά, προκειμένου να μειωθεί το κόστος μεταφοράς των απορριμμάτων.

Πηγή: ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου