Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Νέα καθυστέρηση στο Παραδείσια - Τσακώνα

Νέα καθυστέρηση στο Παραδείσια - Τσακώνα, λόγω υποχρηματοδότησης. Ο δρόμος που ανακατασκευάζεται από εθνικούς πόρους, αναμένεται να παραδοθεί με παράκαμψη ενός χιλιομέτρου στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης όπου θα φτιάχνεται η τοξωτή μεταλλική γέφυρα, στα τέλη Ιουνίου, αν έχει ικανοποιητική χρηματοδότηση. Χρηματοδότηση που μέχρι τώρα δεν έχει και γι’ αυτό πήγε πίσω 2 μήνες η παράδοσή του, που προβλεπόταν στα τέλη Απριλίου. Και αν έχει ικανοποιητική χρηματοδότηση όλο το έργο - και με την τοξωτή γέφυρα - θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου. Διαφορετικά θα πάει για το 2012. Υπάρχει δηλαδή κίνδυνος να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία, από την Τσακώνα έως τ’ Αρφαρά τον Ιούνιο - αυτό επιβεβαιώθηκε και χθες - και η κυκλοφορία να συνεχίζεται από τον παλιό προβληματικό δρόμο μέσα από το Δερβένι και τα Παραδείσια.
Ο κίνδυνος αυτός πηγάζει από τη χθεσινή επίσκεψη - αυτοψία σ’ όλα αυτά τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου της Πελοποννήσου, με επικεφαλής τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη. Σ’ αυτή επιβεβαιώθηκαν και τα ακόλουθα χρονοδιαγράμματα:
Μετά το καλοκαίρι, Σεπτέμβριο - Οκτώβριο θα παραδοθεί και το υπόλοιπο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μέχρι το "Πράκτικερ", τον κόμβο Σπερχογείας, μαζί με τη δυτική απόληξη έως το δρόμο Ασπροχώματος - Μεσσήνης. Αρχές του 2012 αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο κομμάτι του περιφερειακού της Καλαμάτας μέχρι τον κόμβο του Καρέλια, αν ολοκληρωθούν έγκαιρα οι απαλλοτριώσεις. Τέλος 2012 με αρχές 2013 θα παραδοθεί το Λεύκτρο - Σπάρτη. Τα χρονοδιαγράμματα αυτά προσδιορίστηκαν κατά τη χθεσινή επίσκεψη - αυτοψία σ’ όλα αυτά τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου της Πελοποννήσου, με επικεφαλής τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη. Νωρίτερα το πρωί, είχαν επισημανθεί σε ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας. Ακόμα, τονίστηκε ότι: Τέλη Φεβρουαρίου θα ολοκληρωθεί ο νέος κόμβος της Τσακώνας, της Αλλαγής (της Κυπαρισσίας για το υπουργείο και το "Μορέα") και τα 900 μέτρα από την Τσακώνα έως τον κόμβο, αλλά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ουσιαστικά από τον Ιούνιο. Στο σημείο της κατολίσθησης, στο Παραδείσια - Τσακώνα και να φύγει όλο το βουνό, η τοξωτή γέφυρα θα μείνει στη θέση της. Το έργο αυτό θεωρείται ως το δεύτερο πιο δύσκολο μετά τη γέφυρα στο Ρίο - Αντίρριο. Η καθίζηση στα Παραδείσια, στον αυτοκινητόδρομο που αποκαθίσταται οφείλεται σε αστοχία, σε διαρροή ομβρίων στο δίκτυο αποστράγγισης. Στην περιοχή του Αγίου Φλώρου δεν υπάρχει βιασύνη για τις εργασίες, προκειμένου να σχηματιστεί σαφής εικόνα για τις καθιζήσεις στο βάλτο.
ΣΤΗΝ ΚΑΘΙΖΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑΣτο σημείο που υποχώρησε το οδόστρωμα στον αυτοκινητόδρομο λίγο πριν τον κόμβο Παραδεισίων ο τεχνικός υπεύθυνος κατασκευών του "Μορέα" Αλέξανδρος Γεωργόπουλος είπε ότι η μικρή καθίζηση οφείλεται σε διαρροή ομβρίων στο δίκτυο αποστράγγισης και πως την άλλη εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση. Ο κ. Καρνέσης παρατήρησε ότι «είναι μια αστοχία. Ο παραχωρησιούχος το επιδιορθώνει χωρίς καμία επιβάρυνση του Δημοσίου».
ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ - ΤΣΑΚΩΝΑ
Στο τμήμα αυτό που είναι προχωρημένο με άσφαλτο και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας στα πρώτα χιλιόμετρα, έχουν μείνει πίσω οι εργασίες στην τοξωτή μεταλλική γέφυρα και στη συνέχεια σε 3 - 4 χιλιόμετρα, όπου δεν έχει φτιαχτεί ακόμα η δεύτερη 160άρα γέφυρα. Το κόστος του έργου της ανακατασκευής ανέρχεται στα 124 εκ. ευρώ. Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου Υποδομών Διονύσης Μακρής είπε ότι 15 με 18 εκ. ευρώ θα δοθούν στις αρχές του χρόνου στην κατασκευάστρια κοινοπραξία και υποστήριξε πως προχωράει κανονικά το έργο. Όλα αυτά πριν γίνει γνωστή η καθυστέρηση των 2 μηνών, καθώς όλοι αρχικά υποστήριζαν πως θα παραδοθεί με την παράκαμψη στα τέλη Απριλίου. Ο κ. Τατούλης, μάλιστα, παρατήρησε πως «γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να παρακολουθούμε στενά και να πιέζουμε. Προχωράει στον αρχικό σχεδιασμό και θα τον υπερασπιστούμε μέχρι το τέλος. Αργότερα ο κ. Μακρής ξεκαθάρισε πως με το νέο χρονοδιάγραμμα το έργο πήγε για τον Ιούνιο. Ο περιφερειάρχης μίλησε για έργο που «έχει ταλαιπωρήσει και στο οποίο υπάρχουν σημαντικές αστοχίες». Όσον αφορά την τοξωτή γέφυρα ο κ. Μακρής ενημέρωσε ότι «έχουν γίνει τα βάθρα κι έχουν έρθει τα χαλυβδόφυλλα», ενώ ο κ. Καρνέσης επεσήμανε πως «θα ξεκινήσει Απρίλιο - Μάιο. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη κατασκευή. Το κρίσιμο είναι η συναρμολόγηση των μεταλλικών στοιχείων». Για την έλλειψη ΛΕΑ (λωρίδας εκτάκτων αναγκών) ο διευθυντής Δημοσίων Έργων (και διευθυντής του γραφείου του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα) Γιώργος Κωστόγιαννης είπε ότι «σ’ αυτό το άσχημο γεωλογικό περιβάλλον θα έδινε βάρη στα επιχώματα, που εδράζονται σε άσχημα εδάφη. Γι’ αυτό αποφασίστηκαν πυκνότερα, περισσότερα πάρκινγκ ανά 2 - 3 χιλιόμετρα» και διαβεβαίωσε πως «θα είναι εξίσου ασφαλής ο δρόμος, όπως το υπόλοιπο δίκτυο». Την ενημέρωση στον κ. Τατούλη έκανε και ο εργοταξιάρχης Γιώργος Τσίρμπας, που ενημέρωσε ότι προβλέπεται να φωτιστεί το τόξο της γέφυρας.
ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΗ πρώτη στάση έγινε στην αρχή στην Τσακώνα και ακολούθησαν άλλες δύο, στα Τσουκαλέικα όπου φτιάχνεται "κατ εντ κάβερ" 250 μέτρων και στον Άγιο Φλώρο, στη νέα κοίτη Παμίσου. Είναι φανερό ότι ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία προχωράει με εντατικούς ρυθμούς. Υπάρχουν αρκετά ζωντανά εργοτάξια, σε αντίθεση με το εργοτάξιο Παραδείσια - Τσακώνα, που υπολειτουργεί. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης έγινε γνωστό ότι το μήκος του αυτοκινητόδρομου στη Μεσσηνία, από την Τσακώνα έως το "Πράκτικερ" είναι 23 χιλιόμετρα και άλλα 10 χλμ. είναι ο περιφερειακός της Καλαμάτας. Με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου έως τ’ Αρφαρά θα λειτουργήσουν τα πλευρικά διόδια στον κόμβο Αρφαρών, ενώ όταν παραδοθεί το Παραδείσια - Τσακώνα, θα λειτουργήσουν και τα διόδια Λεύκτρου (Βελιγοστής). Στην επίσκεψη - αυτοψία παρέστησαν ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης, οι αντιπεριφερειάρχες Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας, Λακωνίας Ντία Τζανετέα και Μεσσηνίας Χρήστος Μαλαπάνης, οι θεματικοί αντιπεριφερειάρχες Ντίνα Νικολάκου, Απόστολος Παπαφωτίου και Ανδρέας Πουλάς, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Πουλοκέφαλος, οι διευθυντές Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου Γιάννης Καρνέσης και Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου Υποδομών Διονύσης Μακρής, Τεχνικών Υπηρεσιών Πελοποννήσου Πολυχρόνης Παπαϊωάννου, Δημοσίων Έργων (και διευθυντής του γραφείου του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα) Γιώργος Κωστόγιαννης, οι επικεφαλής - τεχνικοί υπεύθυνοι των κατασκευαστικών κοινοπραξιών, του "Μορέα" Αλέξανδρος Γεωργόπουλος και της "Alpine - ΤΕΡΝΑ" Γιώργος Τσίρμπας.
Πηγή: Ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου