Η εντυπωσιακή τοξωτή μεταλλική γέφυρα θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011. Και τότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το πολύπαθο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Παραδείσια - Τσακώνα, που ανακατασκευάζεται. Όλο το άλλο έργο που δεν είναι και λίγο, θα ολοκληρωθεί νωρίτερα. Αυτά τόνισε στην “Ε“ ο εργοταξιάρχης Γιώργος Τσίρμπας, επισημαίνοντας την προϋπόθεση της έγκαιρης και απρόσκοπτης χρηματοδότησης.
Το έργο είναι πολύ δύσκολο, ιδίως στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, εκεί που προβλέπεται η τοξωτή γέφυρα, όπου τα μηχανήματα καταγράφουν πως το βουνό κυλάει, δείχνουν κατολίσθηση λίγων χιλιοστών.
«Είναι μετά το Ρίο - Αντίρριο το πιο δύσκολο έργο γέφυρας στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Τσίρμπας και παρατήρησε: «Το έργο θέλει λεπτούς, ακριβείς χειρισμούς στην τοποθέτηση της γέφυρας για να στηριχθεί σωστά το τόξο των 40 μέτρων ύψος, που θα κρατάει τη γέφυρα. Θα απαιτηθούν πρόσθετες προσωρινές εργασίες».
Το έργο είναι πολύ δύσκολο, ιδίως στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, εκεί που προβλέπεται η τοξωτή γέφυρα, όπου τα μηχανήματα καταγράφουν πως το βουνό κυλάει, δείχνουν κατολίσθηση λίγων χιλιοστών.
«Είναι μετά το Ρίο - Αντίρριο το πιο δύσκολο έργο γέφυρας στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Τσίρμπας και παρατήρησε: «Το έργο θέλει λεπτούς, ακριβείς χειρισμούς στην τοποθέτηση της γέφυρας για να στηριχθεί σωστά το τόξο των 40 μέτρων ύψος, που θα κρατάει τη γέφυρα. Θα απαιτηθούν πρόσθετες προσωρινές εργασίες».
Και υπολόγισε ότι αυτές θα γίνουν άνοιξη με καλοκαίρι του 2011. Στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης (φωτ. 1) έχουν φτιαχτεί τα δύο ακρόβαθρα και το μεσόβαθρο της γέφυρας, που δεν έχουν τελειώσει. Στο υπόλοιπο έργο, με την επίσκεψή μας και την ενημέρωση από τον εργοταξιάρχη καταγράψαμε:
Κοντά στην ολοκλήρωσή τους βρίσκονται η μεγάλη γέφυρα των 470 μέτρων (φωτ. 2) και η μία από τις δύο πιο μικρές, μήκους 160 μέτρων. Η δεύτερη 160άρα που αντιμετώπιζε προβλήματα με κατολισθήσεις, θα τελειώσει σε 3 μήνες περίπου. Στο έργο τοποθετούνται καινούργιοι μεγαλύτεροι αγωγοί ομβρίων, σε σημεία που είτε δεν υπήρχαν είτε ήταν μικρότεροι και είχαν σπάσει.
Στην αρχή στα Παραδείσια, στα πρώτα χιλιόμετρα έχει πέσει άσφαλτος και έχει φτιαχτεί και το διαχωριστικό στηθαίο.
Σ’ ένα ακόμα μικρό τμήμα έχει γίνει η οδοστρωσία για να πέσει η άσφαλτος. Ενδιάμεσα, όμως, ένα κομμάτι παραμένει χαμηλό και θέλει και άλλο μπάζωμα.
Σε άλλο σημείο πριν τη μεγάλη γέφυρα γίνονται εργασίες κατασκευής τοίχων αντιστήριξης. Είναι φανερό ότι σε αρκετά σημεία έχουν τοποθετηθεί προτεταμένα αγκύρια και έχουν γίνει αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, για να κρατηθούν οι πλαγιές, το βουνό, και μην ξαναπροκληθούν κατολισθήσεις. Η εικόνα που αποκομίζει κανείς είναι πως το έργο ανακατασκευάζεται, φτιάχνεται σχεδόν από την αρχή.
Έχουν γίνει παρεμβάσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα του δρόμου που παραδόθηκε κι έφυγε στο γκρεμό, όχι μόνο στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Να υπενθυμίσουμε ότι εδώ και καιρό έχουν φτιαχτεί ένα “κατ εντ κάβερ“ και ένα ημιστέγαστρο.
Κοντά στην ολοκλήρωσή τους βρίσκονται η μεγάλη γέφυρα των 470 μέτρων (φωτ. 2) και η μία από τις δύο πιο μικρές, μήκους 160 μέτρων. Η δεύτερη 160άρα που αντιμετώπιζε προβλήματα με κατολισθήσεις, θα τελειώσει σε 3 μήνες περίπου. Στο έργο τοποθετούνται καινούργιοι μεγαλύτεροι αγωγοί ομβρίων, σε σημεία που είτε δεν υπήρχαν είτε ήταν μικρότεροι και είχαν σπάσει.
Στην αρχή στα Παραδείσια, στα πρώτα χιλιόμετρα έχει πέσει άσφαλτος και έχει φτιαχτεί και το διαχωριστικό στηθαίο.
Σ’ ένα ακόμα μικρό τμήμα έχει γίνει η οδοστρωσία για να πέσει η άσφαλτος. Ενδιάμεσα, όμως, ένα κομμάτι παραμένει χαμηλό και θέλει και άλλο μπάζωμα.
Σε άλλο σημείο πριν τη μεγάλη γέφυρα γίνονται εργασίες κατασκευής τοίχων αντιστήριξης. Είναι φανερό ότι σε αρκετά σημεία έχουν τοποθετηθεί προτεταμένα αγκύρια και έχουν γίνει αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, για να κρατηθούν οι πλαγιές, το βουνό, και μην ξαναπροκληθούν κατολισθήσεις. Η εικόνα που αποκομίζει κανείς είναι πως το έργο ανακατασκευάζεται, φτιάχνεται σχεδόν από την αρχή.
Έχουν γίνει παρεμβάσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την εικόνα του δρόμου που παραδόθηκε κι έφυγε στο γκρεμό, όχι μόνο στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Να υπενθυμίσουμε ότι εδώ και καιρό έχουν φτιαχτεί ένα “κατ εντ κάβερ“ και ένα ημιστέγαστρο.
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου