Ενημέρωση του Γιάννη Καρνέση, διευθυντή ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου.
«Το μεγαλύτερο οδικό έργο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη» χαρακτήρισε την Ολύμπια οδό ο Γιάννης Καρνέσης. Ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Δυτικής Πελοποννήσου, που έχει συνολικό μήκος 366 χλμ., θα είναι έτοιμος τον Αύγουστο του 2014. Μέχρι τότε πάντως τμηματικά θα δίνονται κομμάτια στην κυκλοφορία. Όπως τόνισε ο κ. Καρνέσης, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2012 ο δρόμος θα είναι ολοκληρωμένος από Κόρινθο μέχρι την είσοδο του Πύργου, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα θα δοθεί μεγάλο βάρος στην ολοκλήρωση του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα ώστε να συνδεθεί η περιοχή της Δυτικής Μεσσηνίας με τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολη Καλαμάτα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η αναφορά του κ. Καρνέση στις λύσεις που εξετάζονται στην περιοχή της λίμνης Καϊάφα, όπου ως γνωστόν η διέλευση του αυτοκινητοδρόμου πάνω στην αρχική χάραξη θεωρείται πλέον απαγορευτική. Τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών, που πολύ σύντομα θα λάβει τελική απόφαση, σε συνεργασία με την Ε.Ε., εξετάζει δύο λύσεις. Η πρώτη είναι η «μηδενική λύση» δηλαδή να διακόπτεται ο αυτοκινητόδρομος στα 5 χλμ. που είναι περιβαλλοντικά προστατευμένα, και στο συγκεκριμένο τμήμα να υπάρξουν μόνο έργα συντήρησης και σημάνσεων όπως συμβαίνει και σε ανάλογες περιπτώσεις στην Ευρώπη. Επίσης εξετάζεται η κατασκευή σηράγγων στα ανατολικά παρακάμπτοντας τη λίμνη – λύση που όμως θα έχει αισθητά μεγαλύτερο κόστος. Φυσικά τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει η «μηδενική λύση».
Αναφερόμενος στην παράκαμψη του Καλού Νερού ο Γιάννης Καρνέσης τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος περνάει από περιοχή χωρίς οικιστική δραστηριότητα και δεν συντρέχουν λόγοι αλλαγής χάραξης και ευρύτερης παράκαμψης. Αλλωστε όπως είπε, η συγκεκριμένη περιοχή είναι σχετικά ευνοημένη συγκριτικά με κόμβους σε Αχαΐα και Ηλεία. Για την παράκαμψη της Ζαχάρως τόνισε ότι εξετάζονται λύσεις ώστε να μην θίγονται κατοικίες, ενώ επιφυλάχθηκε να απαντήσει για πιθανή αλλαγή χάραξης στο Κοπανάκι.
Κλείνοντας την αναφορά του στην υπό κατασκευή Ολύμπια οδό ο κ. Καρνέσης έκανε μία επισήμανση που προκάλεσε αίσθηση:
Δήλωσε ότι η Πελοπόννησος με βάση τα διεθνή κυκλοφοριακά δεδομένα δεν έπρεπε να έχει αυτοκινητόδρομους όπως αυτοί κατασκευάζονται τώρα - αφού όπως είπε ένας αυτοκινητόδρομος πρέπει να έχει ημερήσια διέλευση 20.000 οχήματα. Το μοναδικό κομμάτι που οριακά φθάνει σε αυτά τα επίπεδα είναι το Κόρινθος – Πάτρα, αλλά παρ‘ όλα αυτά «η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας αποτελεί εθνικό καθήκον».
Κόρινθος – Τρίπολη– Καλαμάτα/ Λεύκτρο – Σπάρτη
Σε αυτόν το δρόμο η αρχή γίνεται μεθαύριο με την παράδοση του τμήματος Αθήναιο – Λεύκτρο, ενώ το επόμενο βήμα είναι τον Αύγουστο, οπότε και αναμένεται να παραδοθούν η διάβαση του Καλογερικού αλλά και οι βελτιώσεις στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι ολοκληρωμένος ο αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι τα Παραδείσια. Θα απομένουν λοιπόν τα τμήματα Τσακώνα Παραδείσια και Τσακώνα – Καλαμάτα, συμπεριλαμβανομένου του περιμετρικού δακτυλίου της Καλαμάτας, αλλά και ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
Ολόκληρο το έργο θα είναι έτοιμο, όπως είπε ο κ. Καρνέσης, το αργότερο μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου 2012, αλλά ως τότε θα δίνονται επιμέρους τμήματα στην κυκλοφορία. Μάλιστα επεσήμανε ότι μέσα στο 2011, ενδεχομένως και μέχρι τον Ιούλιο, ο αυτοκινητόδρομος θα έχει φθάσει ως το Νοσοκομείο της Καλαμάτας – ενώ εκφράστηκαν ελπίδες ότι τότε θα βρίσκεται σε καλό σημείο και η κατασκευή του περιμετρικού δακτυλίου.
Ο κ. Καρνέσης έκανε γνωστό ότι το συνολικό κόστος του έργου - που όπως είπε είναι μακράν το πρώτο έργο σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα – ανέρχεται στα 951 εκατ. ευρώ, ενώ υπογράμμισε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται λίγο μπροστά από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα.
Για το τμήμα Τσακώνα – Παραδείσια, που ως γνωστόν κατέρρευσε ενώ είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία, ο κ. Καρνέσης επεσήμανε ότι παρά το γεγονός ότι κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους, το Ελληνικό Δημόσιο αυτή τη στιγμή δεν χρωστάει ούτε 1 ευρώ στην κατασκευάστρια εταιρεία - ενώ σε ερώτηση για το αν έχουν αναζητηθεί ευθύνες για τις κακοτεχνίες, αφού πρώτα επεσήμανε ότι ο δρόμος ήταν γεμάτος κακοτεχνίες, είπε ότι παρ‘ όλα αυτά δεν προέκυψαν ευθύνες από τις έρευνες. Πάντως τόνισε με νόημα ότι οι υπεύθυνοι έχουν ονοματεπώνυμο.
Για το Τσακώνα – Καλαμάτα ο κ. Καρνέσης τόνισε ότι οι διαδικασίες παρακατάθεσης προχωρούν με έντονο ρυθμό, ενώ έχει συντελεστεί ήδη το 81% των απαραίτητων απαλλοτριώσεων. Στο τέλος της ενημέρωσης για το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, είπε ότι θα λειτουργήσουν νέοι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στην Ακροκόρινθο, τη Νεστάνη, το Λεύκτρο, τον Αγιο Φλώρο και την Πελλάνα (στο τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη), ενώ θα συνεχίσει να λειτουργεί και το “Αλέα“ στο Αρτεμίσιο.
Κρατήστε τη φωτογραφία στο αρχείο σας.
«Το μεγαλύτερο οδικό έργο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη» χαρακτήρισε την Ολύμπια οδό ο Γιάννης Καρνέσης. Ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Δυτικής Πελοποννήσου, που έχει συνολικό μήκος 366 χλμ., θα είναι έτοιμος τον Αύγουστο του 2014. Μέχρι τότε πάντως τμηματικά θα δίνονται κομμάτια στην κυκλοφορία. Όπως τόνισε ο κ. Καρνέσης, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2012 ο δρόμος θα είναι ολοκληρωμένος από Κόρινθο μέχρι την είσοδο του Πύργου, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα θα δοθεί μεγάλο βάρος στην ολοκλήρωση του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα ώστε να συνδεθεί η περιοχή της Δυτικής Μεσσηνίας με τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολη Καλαμάτα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η αναφορά του κ. Καρνέση στις λύσεις που εξετάζονται στην περιοχή της λίμνης Καϊάφα, όπου ως γνωστόν η διέλευση του αυτοκινητοδρόμου πάνω στην αρχική χάραξη θεωρείται πλέον απαγορευτική. Τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών, που πολύ σύντομα θα λάβει τελική απόφαση, σε συνεργασία με την Ε.Ε., εξετάζει δύο λύσεις. Η πρώτη είναι η «μηδενική λύση» δηλαδή να διακόπτεται ο αυτοκινητόδρομος στα 5 χλμ. που είναι περιβαλλοντικά προστατευμένα, και στο συγκεκριμένο τμήμα να υπάρξουν μόνο έργα συντήρησης και σημάνσεων όπως συμβαίνει και σε ανάλογες περιπτώσεις στην Ευρώπη. Επίσης εξετάζεται η κατασκευή σηράγγων στα ανατολικά παρακάμπτοντας τη λίμνη – λύση που όμως θα έχει αισθητά μεγαλύτερο κόστος. Φυσικά τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει η «μηδενική λύση».
Αναφερόμενος στην παράκαμψη του Καλού Νερού ο Γιάννης Καρνέσης τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος περνάει από περιοχή χωρίς οικιστική δραστηριότητα και δεν συντρέχουν λόγοι αλλαγής χάραξης και ευρύτερης παράκαμψης. Αλλωστε όπως είπε, η συγκεκριμένη περιοχή είναι σχετικά ευνοημένη συγκριτικά με κόμβους σε Αχαΐα και Ηλεία. Για την παράκαμψη της Ζαχάρως τόνισε ότι εξετάζονται λύσεις ώστε να μην θίγονται κατοικίες, ενώ επιφυλάχθηκε να απαντήσει για πιθανή αλλαγή χάραξης στο Κοπανάκι.
Κλείνοντας την αναφορά του στην υπό κατασκευή Ολύμπια οδό ο κ. Καρνέσης έκανε μία επισήμανση που προκάλεσε αίσθηση:
Δήλωσε ότι η Πελοπόννησος με βάση τα διεθνή κυκλοφοριακά δεδομένα δεν έπρεπε να έχει αυτοκινητόδρομους όπως αυτοί κατασκευάζονται τώρα - αφού όπως είπε ένας αυτοκινητόδρομος πρέπει να έχει ημερήσια διέλευση 20.000 οχήματα. Το μοναδικό κομμάτι που οριακά φθάνει σε αυτά τα επίπεδα είναι το Κόρινθος – Πάτρα, αλλά παρ‘ όλα αυτά «η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας αποτελεί εθνικό καθήκον».
Κόρινθος – Τρίπολη– Καλαμάτα/ Λεύκτρο – Σπάρτη
Σε αυτόν το δρόμο η αρχή γίνεται μεθαύριο με την παράδοση του τμήματος Αθήναιο – Λεύκτρο, ενώ το επόμενο βήμα είναι τον Αύγουστο, οπότε και αναμένεται να παραδοθούν η διάβαση του Καλογερικού αλλά και οι βελτιώσεις στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι ολοκληρωμένος ο αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι τα Παραδείσια. Θα απομένουν λοιπόν τα τμήματα Τσακώνα Παραδείσια και Τσακώνα – Καλαμάτα, συμπεριλαμβανομένου του περιμετρικού δακτυλίου της Καλαμάτας, αλλά και ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
Ολόκληρο το έργο θα είναι έτοιμο, όπως είπε ο κ. Καρνέσης, το αργότερο μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου 2012, αλλά ως τότε θα δίνονται επιμέρους τμήματα στην κυκλοφορία. Μάλιστα επεσήμανε ότι μέσα στο 2011, ενδεχομένως και μέχρι τον Ιούλιο, ο αυτοκινητόδρομος θα έχει φθάσει ως το Νοσοκομείο της Καλαμάτας – ενώ εκφράστηκαν ελπίδες ότι τότε θα βρίσκεται σε καλό σημείο και η κατασκευή του περιμετρικού δακτυλίου.
Ο κ. Καρνέσης έκανε γνωστό ότι το συνολικό κόστος του έργου - που όπως είπε είναι μακράν το πρώτο έργο σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα – ανέρχεται στα 951 εκατ. ευρώ, ενώ υπογράμμισε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται λίγο μπροστά από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα.
Για το τμήμα Τσακώνα – Παραδείσια, που ως γνωστόν κατέρρευσε ενώ είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία, ο κ. Καρνέσης επεσήμανε ότι παρά το γεγονός ότι κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους, το Ελληνικό Δημόσιο αυτή τη στιγμή δεν χρωστάει ούτε 1 ευρώ στην κατασκευάστρια εταιρεία - ενώ σε ερώτηση για το αν έχουν αναζητηθεί ευθύνες για τις κακοτεχνίες, αφού πρώτα επεσήμανε ότι ο δρόμος ήταν γεμάτος κακοτεχνίες, είπε ότι παρ‘ όλα αυτά δεν προέκυψαν ευθύνες από τις έρευνες. Πάντως τόνισε με νόημα ότι οι υπεύθυνοι έχουν ονοματεπώνυμο.
Για το Τσακώνα – Καλαμάτα ο κ. Καρνέσης τόνισε ότι οι διαδικασίες παρακατάθεσης προχωρούν με έντονο ρυθμό, ενώ έχει συντελεστεί ήδη το 81% των απαραίτητων απαλλοτριώσεων. Στο τέλος της ενημέρωσης για το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, είπε ότι θα λειτουργήσουν νέοι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στην Ακροκόρινθο, τη Νεστάνη, το Λεύκτρο, τον Αγιο Φλώρο και την Πελλάνα (στο τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη), ενώ θα συνεχίσει να λειτουργεί και το “Αλέα“ στο Αρτεμίσιο.
Κρατήστε τη φωτογραφία στο αρχείο σας.
Θα σας χρειαστεί ως αποδεικτικό στοιχείο, όταν θα περιγράφετε στις επόμενες γενιές αυτόν το Γολγοθά των ταξιδιωτών.
Οι στροφές της Μεγαλόπολης περνούν στην ιστορία... όπως πέρασαν και οι στροφές στον Κολοσούρτη.
Πηγή: Ελευθερία
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου