Να λειτουργούν κανονικά οι δύο κλάδοι στις σήραγγες του Αρτεμισίου, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, πριν τα Χριστούγεννα, έχει θέσει ως στόχο η ανάδοχος κοινοπραξία «ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ», σύμφωνα με όσα είπε στο «Θάρρος» ο προϊστάμενος επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πελατών Γ. Σακκάς.
Από χθες ξεκίνησε η εφαρμογή μιας σειράς προσωρινών ρυθμίσεων, ώστε πριν τα Χριστούγεννα να λειτουργούν κανονικά οι δύο κλάδοι με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Όπως μας εξήγησε, οι δύο σήραγγες έχουν νέο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό σύμφωνο με τις σημερινές προδιαγραφές ασφαλείας και συνδεδεμένο με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου. Η λειτουργία χωριστών κατευθύνσεων συνεπάγεται μεγαλύτερη ασφάλεια (αποτροπή μετωπικών συγκρούσεων), ενώ η ύπαρξη δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση παρέχει αυξημένη ευχέρεια στην αντιμετώπιση συμβάντων και την εκτέλεση εργασιών συντήρησης. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, οι δύο σήραγγες θα επικοινωνούν. Θα υπάρχουν τρεις συνδετήριες στοές για εξυπηρέτηση περιστατικών έκτακτης ανάγκης, καθώς και διατάξεις αναστροφής έκτακτης ανάγκης και στα δύο μέτωπα.
Όσον αφορά στις εξελίξεις στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, είπε πως η κατασκευή των σηράγγων Νεοχωρίου και Στέρνας (μετά το Αρτεμίσιο με κατεύθυνση προς Αθήνα), καθώς και των γειτονικών τους οδικών έργων, με τα οποία αποτελούν ενιαίο σύνολο παρεμβάσεων βελτίωσης της χάραξης, ολοκληρώνεται μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι. Όσον για το υπόλοιπο τμήμα, εκτιμάται ότι το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, συμπεριλαμβανομένης της διπλής σήραγγας Ραψομμάτη, που θα παρακάμψει τις στροφές προς Μεγαλόπολη, θα λειτουργήσει έως τον Απρίλιο του 2010. Στο συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνονται εργασίες που παραλαμβάνονται από το Δημόσιο, καθώς και εργασίες που αποτελούν μέρος της σύμβασης παραχώρησης. Θα πρέπει, όμως, να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις προ έτους σχετικές δηλώσεις του τότε υπουργού Γ. Σουφλιά, το συγκεκριμένο τμήμα θα είχε ολοκληρωθεί έως τα τέλη της φετινής χρονιάς. Το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα παραλαμβάνεται από το Δημόσιο με συμβατική ημερομηνία παραλαβής τις 30 Ιουνίου. Τα υπόλοιπα τμήματα του έργου, που κατασκευάζονται από τη «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε», σταδιακά ολοκληρώνονται όπως προβλέπεται. Έτσι, το Τρίπολη – Αθήναιο (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Ασέας) θα έχει παραδοθεί έως τον Αύγουστο του 2010. Το τμήμα Λεύκτρο - Παραδείσια (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Λεύκτρου) θα έχει παραδοθεί το αργότερο έως το Μάρτιο του 2011. Το τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Καλαμάτας) θα έχει παραδοθεί μέσα στο 2011. Τέλος, το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Πετρίνας) θα έχει παραδοθεί μέσα στο 2012.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ζήτημα των διοδίων. Οι τιμές τους, όπως μας εξήγησε ο κ. Σακκάς, προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης και έχουν καθοριστεί για τα αυτοκίνητα με ύψος μικρότερου των 2,2 μέτρων σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, σε τιμές 2003 πλέον ΦΠΑ. Για τα δίκυκλα υπολογίζονται με συντελεστή 0,7, δηλαδή, 0,028 ευρώ ανά χιλιόμετρο, για τα οχήματα ύψους μεγαλύτερου των 2,2 μ. και 2 ή 3 αξόνων με συντελεστή 2,5, δηλαδή 0,1 ευρώ ανά χιλιόμετρο και για οχήματα ύψους μεγαλύτερου των 2,2 μ. και 4 και πλέον αξόνων με συντελεστή 3,5, δηλαδή, 0,14 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Ο κ. Σακκάς εξήγησε πως για να γίνει ακριβής υπολογισμός θα πρέπει να προηγηθεί αναγωγή στις σημερινές τιμές, δεδομένου ότι ισχύουν ακόμη αυτές του 2003. Πάντως, εκτιμάται ότι θα είναι ακριβότερες σε σχέση με τις υφιστάμενες.
Όσον αφορά στις εξελίξεις στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, είπε πως η κατασκευή των σηράγγων Νεοχωρίου και Στέρνας (μετά το Αρτεμίσιο με κατεύθυνση προς Αθήνα), καθώς και των γειτονικών τους οδικών έργων, με τα οποία αποτελούν ενιαίο σύνολο παρεμβάσεων βελτίωσης της χάραξης, ολοκληρώνεται μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι. Όσον για το υπόλοιπο τμήμα, εκτιμάται ότι το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, συμπεριλαμβανομένης της διπλής σήραγγας Ραψομμάτη, που θα παρακάμψει τις στροφές προς Μεγαλόπολη, θα λειτουργήσει έως τον Απρίλιο του 2010. Στο συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνονται εργασίες που παραλαμβάνονται από το Δημόσιο, καθώς και εργασίες που αποτελούν μέρος της σύμβασης παραχώρησης. Θα πρέπει, όμως, να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις προ έτους σχετικές δηλώσεις του τότε υπουργού Γ. Σουφλιά, το συγκεκριμένο τμήμα θα είχε ολοκληρωθεί έως τα τέλη της φετινής χρονιάς. Το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα παραλαμβάνεται από το Δημόσιο με συμβατική ημερομηνία παραλαβής τις 30 Ιουνίου. Τα υπόλοιπα τμήματα του έργου, που κατασκευάζονται από τη «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε», σταδιακά ολοκληρώνονται όπως προβλέπεται. Έτσι, το Τρίπολη – Αθήναιο (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Ασέας) θα έχει παραδοθεί έως τον Αύγουστο του 2010. Το τμήμα Λεύκτρο - Παραδείσια (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Λεύκτρου) θα έχει παραδοθεί το αργότερο έως το Μάρτιο του 2011. Το τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Καλαμάτας) θα έχει παραδοθεί μέσα στο 2011. Τέλος, το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη (συμπεριλαμβανομένου του Σταθμού Διοδίων Πετρίνας) θα έχει παραδοθεί μέσα στο 2012.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ζήτημα των διοδίων. Οι τιμές τους, όπως μας εξήγησε ο κ. Σακκάς, προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης και έχουν καθοριστεί για τα αυτοκίνητα με ύψος μικρότερου των 2,2 μέτρων σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, σε τιμές 2003 πλέον ΦΠΑ. Για τα δίκυκλα υπολογίζονται με συντελεστή 0,7, δηλαδή, 0,028 ευρώ ανά χιλιόμετρο, για τα οχήματα ύψους μεγαλύτερου των 2,2 μ. και 2 ή 3 αξόνων με συντελεστή 2,5, δηλαδή 0,1 ευρώ ανά χιλιόμετρο και για οχήματα ύψους μεγαλύτερου των 2,2 μ. και 4 και πλέον αξόνων με συντελεστή 3,5, δηλαδή, 0,14 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Ο κ. Σακκάς εξήγησε πως για να γίνει ακριβής υπολογισμός θα πρέπει να προηγηθεί αναγωγή στις σημερινές τιμές, δεδομένου ότι ισχύουν ακόμη αυτές του 2003. Πάντως, εκτιμάται ότι θα είναι ακριβότερες σε σχέση με τις υφιστάμενες.
Πηγή: Θάρρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου