Το τμήμα
Αθήναιο – Λεύκτρο που παρακάμπτει τις στροφές της Μεγαλόπολης θα παραδοθεί μέχρι το
τέλος του 2009.
Το τμήμα
Τρίπολη - Αθήναιο, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Καλογερικού, θα ολοκληρωθεί έως τον
Αύγουστο του 2010.
Το υπόλοιπο τμήμα, από το
Λεύκτρο μέχρι την Καλαμάτα, προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία τον
Ιούλιο του 2011 και ο κλάδος προς
Σπάρτη το Σεπτέμβριο του
2012.
Αυτό το χρονοδιάγραμμα
ολοκλήρωσης των έργων του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας παρουσίασε χθες ο υπουργός
ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος
Σουφλιάς, παραδίδοντας στην κυκλοφορία τη δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο. Σε σχέση με την προηγούμενη επίσκεψή του το φθινόπωρο
του 2008 στην
Τσακώνα, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων μέχρι την Καλαμάτα πάει λίγους μήνες πίσω, ενώ πίσω – μέχρι ένα χρόνο - φαίνεται να πηγαίνει και το τμήμα Παραδείσια -
Τσακώνα. Προσδιόρισε, επίσης, ότι οι εργασίες βελτίωσης στο τμήμα
Κόρινθος - Τρίπολη θα ολοκληρωθούν μέχρι το
Μάρτιο του 2010, εκτός της
σήραγγας της Στέρνας και της παραλλαγής στο
Σπαθοβούνι, που θα ολοκληρωθούν μέχρι τον
Αύγουστο του ιδίου χρόνου.
Με την ολοκλήρωση της επίσκεψής του ο υπουργός ήταν ο πρώτος που με το αυτοκίνητό του πέρασε από τη νέα σήραγγα.
Στις δηλώσεις του ο κ.
Σουφλιάς επεσήμανε ότι η σήραγγα Αρτεμισίου είναι έργο - σύμβολο αλλαγής και προοπτικής ανάπτυξης της
Πελοποννήσου. Όπως δήλωσε, η υφιστάμενη σήραγγα, ξεπερασμένη τεχνολογικά, δεν πληρούσε τους όρους ασφαλείας και ήταν ευτύχημα που δε θρηνήσαμε θύματα.
Παρατήρησε ότι ενώ οι εργασίες για την κατασκευή του νέου κλάδου της σήραγγας Αρτεμισίου έπρεπε να ολοκληρωθούν το Μάρτιο του 2010, ολοκληρώνονται 6 μήνες περίπου νωρίτερα και γι’ αυτό συνεχάρη τον όμιλο ''Μορέα'' που εκτελεί το έργο.
Επιβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος Αυγούστου, προσωρινά η κυκλοφορία στο Αρτεμίσιο θα διεξάγεται και από τη νέα σήραγγα (κατεύθυνση προς Αθήνα) και από την υφιστάμενη (κατεύθυνση προς Τρίπολη), σε μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και αν χρειάζεται, θα παραδίδεται στην κυκλοφορία η δεύτερη λωρίδα στην παλιά σήραγγα. Αμέσως μετά και μέχρι το Νοέμβριο η κυκλοφορία θα γίνεται μόνο από τη νέα σήραγγα, προκειμένου να εκτελεστούν ευρείας κλίμακας εργασίες εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της παλιάς, ώστε να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές λειτουργίας και ασφάλειας των σύγχρονων σηράγγων (ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, ανακατασκευή οδοστρώματος, ολοκλήρωση συνδετήριων στοών ασφαλείας
κ.λπ). Σημείωσε ότι «η ολοκλήρωση της σήραγγας Αρτεμισίου, σε συνδυασμό με τις νέες σήραγγες που κατασκευάζονται στις περιοχές του
Νεοχωρίου και της Στέρνας, αλλά και με τις υπόλοιπες εργασίες που πραγματοποιούνται (κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης, αντικατάσταση ασφαλτοτάπητα, βελτίωση χάραξης σε προβληματικά σημεία, αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας κλπ.) θα αναβαθμίσει ριζικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Τρίπολης και θα μειώσει σημαντικά το χρόνο μετακίνησης κατά 15 λεπτά τουλάχιστον».
Ο υπουργός ανέφερε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη είναι ένας από τους πέντε ''Δρόμους Ανάπτυξης της Ελληνικής Περιφέρειας'', τους νέους μεγάλους αυτοκινητόδρομους συνολικού μήκους 1.417 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 8,6
δισ. ευρώ (εκ των οποίων τα 6,1
δισ. ευρώ είναι ιδιωτικές επενδύσεις) που
κατασκευάζονται.
Η Ελλάδα αλλάζει με τα μεγάλα έργα». Και επανέλαβε ότι ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 205 χλμ. και συνολικό κόστος 1
δισ. 79 εκ. ευρώ. Τα 123 χλμ. είναι το νέο τμήμα από την Τρίπολη στην Καλαμάτα και από το
Λεύκτρο στην Σπάρτη και τα 82 χλμ. αφορούν την ανακατασκευή και λειτουργική αναβάθμιση του υπάρχοντος αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη.
Τον κ.
Σουφλιά υποδέχθηκαν στο Αρτεμίσιο οι υφυπουργοί Παιδείας Ανδρέας
Λυκουρέντζος και Απασχόλησης Σοφία
Καλαντζάκου, οι βουλευτές Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος και Λακωνίας Γρηγόρης
Αποστολάκος, οι νομάρχες Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος, Λακωνίας Κωνσταντίνος Φούρκας, Αρκαδίας Δημήτρης
Κωνσταντόπουλος και Αργολίδας Βασίλης
Σωτηρόπουλος, δήμαρχοι, οι επικεφαλής του ''Μορέα'' Δημήτρης
Κούτρας και Αλέξανδρος
Γεωργόπουλος και ο διευθυντής
Έργων Πελοποννήσου του
ΥΠΕΧΩΔΕ Γιάννης
Καρνέσης, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για την πορεία των εργασιών.
Πηγή: Ελευθερία