Με βάση πληροφορίες μας από αρμόδιες πηγές, αλλά και με όσα ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς:
- Το τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο που περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομμάτη και παρακάμπτει τις στροφές της Μεγαλόπολης, θα είναι έτοιμο μέχρι τέλος του 2009. Αυτό δεν είναι σίγουρο. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία εργάζεται σε έντονους ρυθμούς στις οδούς πρόσβασης της σήραγγας Ραψομμάτη και ο “Μορέας” κατασκευάζει το δεύτερο κλάδο της σήραγγας, όμως, γίνεται μεγάλη μάχη με το χρόνο.
«Αν μας βοηθήσει ο καιρός, θα το προλάβουμε», μας είπε στέλεχος της κοινοπραξίας, αλλά εννοούσε πως καλός καιρός σημαίνει να μπορούν να ρίξουν άσφαλτο Νοέμβριο – Δεκέμβριο σε μια ορεινή και με χαμηλές θερμοκρασίες περιοχή. Η μεγάλη ένταση των εργασιών είναι στο δύσκολο τμήμα έξοδος σήραγγας Ραψομμάτη - Μαλλωτά, όπου φτιάχνονται “κατ εντ κάβερ” και ημιστέγαστρα. Στην εντυπωσιακή γέφυρα Αλφειού τα δοκάρια τού καταστρώματος θα έχουν ολοκληρωθεί το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά θα πέσει η πλάκα.
Ο “Μορέας” προχωρά εντατικά και τη δεύτερη σήραγγα Ραψομμάτη, η οποία θα είναι έτοιμη τους πρώτους μήνες του 2010.
- Το τμήμα Τρίπολη – Αθήναιο που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Καλογερικού, θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2010.
Μ’ αυτό θα παρακάμπτονται οι στροφές στο Καλογερικό και όλος ο σημερινός δρόμος μέχρι και μέσα από την Ασέα.
- Οι βελτιώσεις στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη θα ολοκληρωθούν το Μάρτιο του2010. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι βελτιώσεις σε δύο επικίνδυνες στροφές μεταξύ Νεοχωρίου και Αρτεμισίου και μετά το σταθμό εξυπηρέτησης της Αλέας. Τότε ή λίγο αργότερα θα παραδοθούν και οι σήραγγες στο Νεοχώρι. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου θα παραδοθούν οι σήραγγες στις κεραίες (στη Στέρνα) και η παραλλαγή στο Σπαθοβούνι. Στις σήραγγες στις κεραίες, στην κατεύθυνση προς Τρίπολη, θα φτιαχθεί και μια μεγάλη γέφυρα.
- Το τμήμα Λεύκτρο - Παραδείσια, που δουλεύεται εντατικά από το “Μορέα”, θα παραδοθεί μέσα στο 2010.
- Στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα που ανακατασκευάζεται λόγω κατολισθήσεων, φτιάχνεται ουσιαστικά ένας καινούργιος δρόμος από την αρχή. Χαμηλά στην Τσακώνα, σε σημείο που φαίνεται από τον υφιστάμενο δρόμο, το οδόστρωμα σκάφτηκε και ο δρόμος θα ξαναφτιαχθεί. Όπως πληροφορηθήκαμε, εκεί υπήρχε σπασμένο τεχνικό, είχε καταρρεύσει, και το νερό είχε περάσει στο σώμα της οδού.
Στέλεχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας μας είπε ότι «το φθινόπωρο 2010 το έργο τελειώνει. Αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την χρηματοδότηση, από το αν είναι καλή η ροή και από τις καιρικές συνθήκες. Αν θα είναι βαρύς ο χειμώνας. Στην κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων μέσα στο Σεπτέμβρη θα μπουν τα δοκάρια στο μισό εύρος. Στην τοξωτή που είναι πολύ δύσκολη τεχνικά, καθώς βρίσκεται στο σημείο της
μεγάλης κατολίσθησης, το Σεπτέμβριο ξεκινάει το κυρίως υποστύλωμα και Απρίλιο - Μάιο του 2010 αρχίζουν οι εργασίες του τόξου. Στις δύο 160άρες γέφυρες, στη μία έχει πέσει το 1/3 του φορέα και στην άλλη αποκαθίστανται τα γεωτεχνικά προβλήματα που ανακύπτουν καθημερινά.
Προς τα Παραδείσια, δίπλα στη γέφυρα του τρένου, φτιάχνεται γέφυρα του “Μορέα”, στο πλαίσιο της κατασκευής του κόμβου των Παραδεισίων.
Τέλος, ο “Μορέας” δουλεύει και στη Μεσσηνία, όπου έχει χαραχθεί ο νέος δρόμος στα πρώτα 4 – 5 χιλιόμετρα, με αρχή από την Αλλαγή. Στο ρέμα “Ντουράκος” αυτές τις μέρες γίνονται αντιπλημμυρικά έργα για το δρόμο.
- Ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη θα παραδοθεί το Σεπτέμβριο του 2012.
- Το τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο που περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομμάτη και παρακάμπτει τις στροφές της Μεγαλόπολης, θα είναι έτοιμο μέχρι τέλος του 2009. Αυτό δεν είναι σίγουρο. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία εργάζεται σε έντονους ρυθμούς στις οδούς πρόσβασης της σήραγγας Ραψομμάτη και ο “Μορέας” κατασκευάζει το δεύτερο κλάδο της σήραγγας, όμως, γίνεται μεγάλη μάχη με το χρόνο.
«Αν μας βοηθήσει ο καιρός, θα το προλάβουμε», μας είπε στέλεχος της κοινοπραξίας, αλλά εννοούσε πως καλός καιρός σημαίνει να μπορούν να ρίξουν άσφαλτο Νοέμβριο – Δεκέμβριο σε μια ορεινή και με χαμηλές θερμοκρασίες περιοχή. Η μεγάλη ένταση των εργασιών είναι στο δύσκολο τμήμα έξοδος σήραγγας Ραψομμάτη - Μαλλωτά, όπου φτιάχνονται “κατ εντ κάβερ” και ημιστέγαστρα. Στην εντυπωσιακή γέφυρα Αλφειού τα δοκάρια τού καταστρώματος θα έχουν ολοκληρωθεί το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά θα πέσει η πλάκα.
Ο “Μορέας” προχωρά εντατικά και τη δεύτερη σήραγγα Ραψομμάτη, η οποία θα είναι έτοιμη τους πρώτους μήνες του 2010.
- Το τμήμα Τρίπολη – Αθήναιο που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Καλογερικού, θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2010.
Μ’ αυτό θα παρακάμπτονται οι στροφές στο Καλογερικό και όλος ο σημερινός δρόμος μέχρι και μέσα από την Ασέα.
- Οι βελτιώσεις στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη θα ολοκληρωθούν το Μάρτιο του2010. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι βελτιώσεις σε δύο επικίνδυνες στροφές μεταξύ Νεοχωρίου και Αρτεμισίου και μετά το σταθμό εξυπηρέτησης της Αλέας. Τότε ή λίγο αργότερα θα παραδοθούν και οι σήραγγες στο Νεοχώρι. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου θα παραδοθούν οι σήραγγες στις κεραίες (στη Στέρνα) και η παραλλαγή στο Σπαθοβούνι. Στις σήραγγες στις κεραίες, στην κατεύθυνση προς Τρίπολη, θα φτιαχθεί και μια μεγάλη γέφυρα.
- Το τμήμα Λεύκτρο - Παραδείσια, που δουλεύεται εντατικά από το “Μορέα”, θα παραδοθεί μέσα στο 2010.
- Στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα που ανακατασκευάζεται λόγω κατολισθήσεων, φτιάχνεται ουσιαστικά ένας καινούργιος δρόμος από την αρχή. Χαμηλά στην Τσακώνα, σε σημείο που φαίνεται από τον υφιστάμενο δρόμο, το οδόστρωμα σκάφτηκε και ο δρόμος θα ξαναφτιαχθεί. Όπως πληροφορηθήκαμε, εκεί υπήρχε σπασμένο τεχνικό, είχε καταρρεύσει, και το νερό είχε περάσει στο σώμα της οδού.
Στέλεχος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας μας είπε ότι «το φθινόπωρο 2010 το έργο τελειώνει. Αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την χρηματοδότηση, από το αν είναι καλή η ροή και από τις καιρικές συνθήκες. Αν θα είναι βαρύς ο χειμώνας. Στην κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων μέσα στο Σεπτέμβρη θα μπουν τα δοκάρια στο μισό εύρος. Στην τοξωτή που είναι πολύ δύσκολη τεχνικά, καθώς βρίσκεται στο σημείο της
μεγάλης κατολίσθησης, το Σεπτέμβριο ξεκινάει το κυρίως υποστύλωμα και Απρίλιο - Μάιο του 2010 αρχίζουν οι εργασίες του τόξου. Στις δύο 160άρες γέφυρες, στη μία έχει πέσει το 1/3 του φορέα και στην άλλη αποκαθίστανται τα γεωτεχνικά προβλήματα που ανακύπτουν καθημερινά.
Προς τα Παραδείσια, δίπλα στη γέφυρα του τρένου, φτιάχνεται γέφυρα του “Μορέα”, στο πλαίσιο της κατασκευής του κόμβου των Παραδεισίων.
Τέλος, ο “Μορέας” δουλεύει και στη Μεσσηνία, όπου έχει χαραχθεί ο νέος δρόμος στα πρώτα 4 – 5 χιλιόμετρα, με αρχή από την Αλλαγή. Στο ρέμα “Ντουράκος” αυτές τις μέρες γίνονται αντιπλημμυρικά έργα για το δρόμο.
- Ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη θα παραδοθεί το Σεπτέμβριο του 2012.
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου